tiistai 6. lokakuuta 2009

Ensimmäiset hahmotelmat / First sketches

 
Härmä näytti parhaita puoliaan ja viikko alkoi rankkasateessa. Määränpäätietoista tiimiämme tämä ei tosin liikuttanut, vaan heti aamusta alkaen ilmassa oli hyvä tekemisen meininki. Aamupäivä ideoitiin projektin medianäkyvyyttä ja hahmoteltiin aikataulua. Lounaalla vedettiin navat täyteen, ja iltapäivästä kokoonnuttiin ikiomaan työtilaamme Aalto Design Factoryn autotalliin. Villit prototyypit seurasivat toisiaan, ja lopulta yhteisten ponnistelujen myötä saatiin luotua pyörän toistaiseksi-viimeinen design mittoineen tussitaululle. Tässä vaiheessa pahvipyörä alkoi muistuttaa enemmän jonkinasteista pahvivaunua. Halusimme alusta asti osoittaa henkistä ylivoimaa varmistamalla, että pyörämme on ainakin jollain asteikolla ykkönen. Lähes varmaa on, että tämä luomus tulee olemaan ainakin kisan korkein pyörä. Sinänsä hyödyllinen ominaispiirre, kun muistetaan että rantapallot pitää saada kikkailtua 230cm korkeuteen.. Pyörämme tulee myös suurella todennäköisyydellä olemaan maailman ainut paperipyörä, jossa on hätäuloskäynti.

Finland was showing its best, and the week started at pouring rain. However, the focus of our determinant team didn’t get thrown off even by the weather, and the air was filled with energetic vibes already in the morning. The morning went by while brainstorming on the media visibility of the project and sketching the schedule. After lunch, we gathered to our very own working garage at the Aalto Design Factory. Wild prototypes were following each others, until we finally managed to create the so-far-final design of the bike, with some critical measurements in it. At this point the bike was starting to resemble more like a tank. Right from the beginning, our team wanted to ensure first placement at least with some standards. So, it is going to be rather for sure that our team’s bike will be the highest paper bike in the contest. This will be also a useful characteristic while we are aiming at scoring the beach balls on the top rack level at 230cm. It also looks like our bike will be the one and only paper bike in the world with an emergency exit.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Osallistujat

Lukijat